Proglašeni pobednici 28. Festivala ekološkog pozorišta za decu i mlade

četiri dana kretanja, osmeha, pozorišta, malo kiše i puno sreće



Festival ekološkog pozorišta za decu i mlade (FEP) u Bačkoj Palanci, završen je uručenjem nagrada „Dobro drvo“. Nagrade su dodelili, publika, dečiji žiri i stručni žiri.

Predstavi „Tihi dečak“ Pozorišta za decu iz Kragujevca pripala je nagrada za najbolju predstavu u celosti prema odluci stručnog žirija i nagrada dečijeg žirija za predstavu najbližu deci.





Po oceni stručnog žirija, koji je radio u sastavu Maša Avramović, pedagoškinja i aktivistkinja za dečija prava, Duško Mazalica, glumac i umetnički direktor Dječijeg pozoriša Republike Srpske i Jovana Rakić, koreografkinja i plesna pedagoškinja, izdvojile su se još tri predstave, kojima su dodeljene specijalne nagrade. Za senzibilnost u interaktivnosti nagrađena je predstava „Astronauti“ Umjetničke organizacije Shooma (Bjelovar, Hrvatska). Autorski i izvođački tim predstave „Mogućnost zabavljanja kod ptica“ Bitef teatra nagrađen je za inovativnost u pozorištu. Specijalnu nagradu za glumačko ostvarenje pripala je glumici Zrinki Kušević za izvedbu u „I Cyrano i djevojčica“, predstavi nastaloj u koprodukciji Teatra Poco Loco (Zagreb, Hrvatska) i Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca (Rijeka, Hrvatska).

Publika je najvišu ocenu, čistu peticu, dala predstavi „Astronauti“, koja se u Hrvatsku vratila sa još jednom nagradom.




Obrazloženje Stručnog žirija – najbolja predstava u celosti „Tihi dečak“


„Kretanje je promena, stalna promena u nama i oko nas. Trčanje, disanje, igranje, pričanje, prepuštanje, prelamanje, kidanje, povezivanje, nastavljanje…

Trenutak koji menja sve. Trenutak u kojem sva kretanja staju i menjaju svoj tok u nepovrat i novo stvaranje, stvaranje novog jezika, novog povezivanja i razmene, novog okruženja i novog sebe.

Svedenost u izražavanju glumaca koji svoju igru donose kao sjajan tim, doprinosi imaginaciji koja nas nosi kroz celu predstavu. Jednostavnost i preciznost rediteljskog i dramaturškog postupka, scenografski stavljenog u okvir rama za sliku jedne porodice, a zatim tragičnog događaja, doprineli su da predstava „Tihi dečak“ usmeri pažnju publike na kretanje po različitim prostorima unutar priče. Kako radnja predstave odmiče glavni junak priče, dečak Vuk, dolazi do tavana na kojem usled pucnja gubi sluh. Od tog trenutka dešava se kretanje preko katarze koje poput metka pogađa dušu svakog u publici i opominje na opasnost rukovanja oružjem.

Život je u našim rukama, a ruke pričaju ovu priču, postaju drveće i ljudi i ptice, postaju gnezdo i kuća. Ipak one mogu uzeti i pušku i zaustaviti kretanje.

U ovom svetu u kom ima sve manje prilika da se povežemo sa sobom i osetimo naša unutrašnja kretanja.“




Obrazloženje dečijeg žirija – najbolja predstava u celosti „Tihi dečak“


„Svi pokreti prstiju i ruku glumaca dočarali su nam svet dečaka Vuka, njihove lutke deluju realističnije od pravih lutaka koje smo gledali u drugim predstavama.

Divno je što je znakovni jezik osoba sa oštećenim sluhom poslužio kao inspiracija za celu predstavu.

Najvažnije je to da bi neko ko ima problema sa sluhom razumeo ovu predstavu od početka do kraja. U tome je moć ove predstave i pozorišta, uopšte.“